Plastikowe butelki, plastikowe torby, plastikowe zgrzewki– co z nimi robić? Jak z głową je utylizować? To jeden z największych problemów cywilizacji w której żyjemy. Niektórzy z butelek tworzą rzeźby jak artystka Veronika Richterova o której wspominaliśmy kilka postów wcześniej:
http://arch-tecture.blogspot.com/2015/04/design-recycled-sculptures.html
a inni mają na ten problem odmienne rozwiązanie. Dzisiaj przedstawiamy Wam prospołeczną akcję, która jest dla nas majstersztykiem pod względem samego rozwiązania jak i jego strony wizualnej. Mowa o kampanii stworzonej dla WWF (World Wide Fund for Nature) przez agencję Leo Burnett. Cała koncepcja zbudowana została wokół planu zastąpienia artykułów gospodarstwa domowego pakowanych w butelki z plastiku alternatywnymi rozwiązaniami.
„Koniec ze sztucznym tworzywem!”– mówią autorzy; a jak nazwać nową markę? Może „po prostu„(z ang. just*)?
„Każdego dnia kupujemy masę produktów do naszych domów pakowanych w plastikowe butelki. Każda z nich kładzie na nas jeszcze większą presję pomimo i tak już głęboko zakorzenionej troski o środowisko”
Przez ręce każdego z nas sztuczne tworzywo przewija się kilkanaście razy przez dzień. Nie zdajemy sobie sprawy z jego zagrożenia i mimo tego ciągle pogłębiamy problem. Kampania „just*” pokazuje proste alternatywy w bardzo bezpośredni, naoczny sposób budząc u odbiorcy jednocześnie spore zaciekawienie.
Wszystkie użyte podczas kampanii opakowania są w 100% biodegradowalne. Każdy karton ma wycięty na froncie kształt butelki kojarzonej z danym produktem. Skład chemiczny został zastąpiony prostym, naturalnym zamiennikiem.
Opakowania nie są w żaden sposób szkodliwe; powstały z łatwo utylizowanego materiału, pokryte jedynie czarnym tuszem, stworzone w minimalnej liczbie kopii. Wszystko skonstruowano wokół natury, szukając alternatyw działających podobnie jak poszczególne chemikalia. Człowiek patrząc na opakowanie od razu kojarzy fakty ze sobą i lepiej zapamiętuje główną wartość jaką niesie kampania. Jesteśmy pod wrażeniem 😉
http://just.net.au/
ciekawy pomysł, akcja fajna, choć podejrzewam, że niezbyt skuteczna - ludzie to zbyt wygodne bestie jednak są ;)
ale jest mimo wszystko rosnąca świadomość i warto ją wpajać np. dzieciom z formie fajnej zabawy ;)
świetna kampania!