site logo
  • główna
  • blog
    • Architecture
    • Interiors
    • Advice
    • Design
    • Lifestyle
    • Let’s talk
    • Trend
    • Project
    • Do it yourself
    • Event
  • projektowanie wnętrz
    • Projektowanie łazienek
    • Projektowanie salonów
    • Projektowanie mieszkania
    • Projektowanie sypialni
    • Konsultacje projektowe
  • portfolio
  • realizacje
  • o mnie
  • partnerzy
  • kontakt/współpraca
Homepage > Design > Creative: Just* change for better
25 czerwca 2015

Creative: Just* change for better

just1

Sharing is caring!

  • Facebook
  • Twitter

Plastikowe butelki, plastikowe torby, plastikowe zgrzewki– co z nimi robić? Jak z głową je utylizować? To jeden z największych problemów cywilizacji w której żyjemy. Niektórzy z butelek tworzą rzeźby jak artystka Veronika Richterova o której wspominaliśmy kilka postów wcześniej:

http://arch-tecture.blogspot.com/2015/04/design-recycled-sculptures.html

a inni mają na ten problem odmienne rozwiązanie. Dzisiaj przedstawiamy Wam prospołeczną akcję, która jest dla nas majstersztykiem pod względem samego rozwiązania jak i jego strony wizualnej. Mowa o kampanii stworzonej dla WWF (World Wide Fund for Nature) przez agencję Leo Burnett. Cała koncepcja zbudowana została wokół planu zastąpienia artykułów gospodarstwa domowego pakowanych w butelki z plastiku alternatywnymi rozwiązaniami.

„Koniec ze sztucznym tworzywem!”– mówią autorzy; a jak nazwać nową markę? Może „po prostu„(z ang. just*)?

„Każdego dnia kupujemy masę produktów do naszych domów pakowanych w plastikowe butelki. Każda z nich kładzie na nas jeszcze większą presję pomimo i tak już głęboko zakorzenionej troski o środowisko”


(a oto filmik instruktażowy, prezentujący prosty sposób na umycie naszych szyb)



Przez ręce każdego z nas sztuczne tworzywo przewija się kilkanaście razy przez dzień. Nie zdajemy sobie sprawy z jego zagrożenia i mimo tego ciągle pogłębiamy problem. Kampania „just*” pokazuje proste alternatywy w bardzo bezpośredni, naoczny sposób budząc u odbiorcy jednocześnie spore zaciekawienie.

Wszystkie użyte podczas kampanii opakowania są w 100% biodegradowalne. Każdy karton ma wycięty na froncie kształt butelki kojarzonej z danym produktem. Skład chemiczny został zastąpiony prostym, naturalnym zamiennikiem.
Opakowania nie są w żaden sposób szkodliwe; powstały z łatwo utylizowanego materiału, pokryte jedynie czarnym tuszem, stworzone w minimalnej liczbie kopii. Wszystko skonstruowano wokół natury, szukając alternatyw działających podobnie jak poszczególne chemikalia. Człowiek patrząc na opakowanie od razu kojarzy fakty ze sobą i lepiej zapamiętuje główną wartość jaką niesie kampania. Jesteśmy pod wrażeniem 😉

http://just.net.au/

Eksperyment Inicjatywa Natura Owoce plastik Recycling Środowisko WWF

Article by Artur

Previous StoryArchitecture: Dynamic Sanctuary
Next StoryArchitecture: Green staircase

Comments: 3 komentarze

  1. Justyna Janiuk 25 czerwca 2015 Odpowiedz

    ciekawy pomysł, akcja fajna, choć podejrzewam, że niezbyt skuteczna - ludzie to zbyt wygodne bestie jednak są ;)

    • adminartur93 26 czerwca 2015 Odpowiedz

      ale jest mimo wszystko rosnąca świadomość i warto ją wpajać np. dzieciom z formie fajnej zabawy ;)

  2. evay 19 lipca 2015 Odpowiedz

    świetna kampania!

Join in: leave your comment Cancel Reply

(will not be shared)

Autor

Artur Brzuchacz

Z wykształcenia projektant i dekorator wnętrz, z zamiłowania autor bloga Arch/tecture. Uwielbiam naturalne produkty, które dodają wnętrzu wyjątkowego, relaksującego charakteru. Nie lubię nudy, jestem zafascynowany znienawidzonym designem PRL-u. Wolny czas lubię spędzać aktywnie na świeżym powietrzu, np. grając w tenisa.

Kategorie

Advice Architecture Bez kategorii Design Do it yourself Event Interiors Let’s talk Lifestyle Metamorfozy Project Studio Trend

Archiwa

zBLOGowani

zBLOGowani.pl

dom z ikeły

dom z ikieły

Ostatnie wpisy

  • Studio: Bordowe łuki i żywa zieleń w 7m2 łazience
  • Od projektu po realizację: kuchnia z salonem pełne zieleni!
  • Porady: Dodatki w projektowaniu – jak bardzo są ważne?
  • Trend: wielki powrót sztukaterii!
  • Project: Dostałem projekt wnętrza – co teraz?
Magazine WordPress Theme made by ThemeFuse